1. Activeren camping- en B&B-eigenaren:
Bezoeken voor relatiebeheer. Herhaal de mogelijkheden voor bezoek op maandagmorgen en groepsbezoek ’s avonds. Folders verstrekken, check aanwezigheid van onze poster (april, mei)
2. Samenwerking met anderen:
a. Visitweerribbenwieden.com: in maart controleren en aanpassen onze vermelding checken, en de vindbaarheid. Openingstijden eventueel aanpassen. Evenementen aanmelden: ook de lezingen. Vaker evenementen aanmelden: als Harry (visserij), Dineke (kerk), Miriam (adel, havezaten), Netta (bevolking), Henk (stad en streek) dienstdoen? Speciale evenementen verzinnen voor de maandagmorgen (adel, havezaten, genealogie, ….?).
b. VOC: opnieuw contact leggen met de voorzitter en opnieuw aanbieden van een presentatie over Stadsmuseum / historie Vollenhove op hun jaarvergadering, aanbod sponsoring (gift) met o.a. ‘Bekijk Vollenhove eens anders’. (april)
c. BVVS: contact blijven houden de ‘werkgroep’ recreatie, overleg over raakpunten.
d. Museumberaad: elkaars folders helpen verspreiden (kan heel wat kilometers schelen). Uitwisselen tips en trucs? (afhankelijk van vergaderdata)
3. Routes:
a. Hoge land route (wandelen): check in de praktijk (Routemaker), overleg met / informeren van Koffie- en Theeschenkerij bij Oldenhof. (mei)
b. Havezatenroute (heel Steenwijkerland): afronden als fietsroute (65 km) ‘Havezatenroute Land van Vollenhove’ (dus langs Bonkenhave, Zwollingerkamp, Eese, Hare, Paaslo) als fietsroute, in Routemaker. Dan printen enkele exemplaren voor losse verkoop. (mei)
c. Fietsroutes van Weerribben-Wieden: staan nu in hun versie van Routemaker, ze volgen de fietsknooppunten. Check routes langs en door Vollenhove (april)
d. Maak een Oude en Nieuwe Landroute (fiets), langs oa Waterloopbos en Oud-Kraggenburg, Zandkoele (Heetveld).(mei)
4. Promotiemateriaal
a. Aanschaf van twee banieren, eventueel meer (Stadsmuseum Open)(maart)
b. folders, posters: folder na aanpassing entree drukken (2500 ex.). Ook de folders in Duits, Engels en Frans op entreeprijs aanpassen en printen in kleine oplage (5 stuks) voor uitreiken aan buitenlandse bezoekers of op aanvraag. (maart)
c. website: checken en aanpassen voor het nieuwe seizoen (maart). Ook lezingen etc tijdig op website aankondigen.
d. Haven: (april) opnieuw contact zoeken met evt nieuwe havenmeester, check beeldscherm.
5. Arrangementen
a. Ontwikkelen van bedrijfsuitje (max. 25 personen), mailing aan (kleine) bedrijven rondom (Steenwijkerland, Zwartewaterland, Noordoostpolder). (augustus)
b. Idem t.b.v. historische verenigingen binnen een straal van 100 km, mailen. (augustus)
c. Fietsarrangement(en) uitwerken.(mei)
d. Mailing naar contactpersonen arrangementen van de afgelopen jaren. (april)
6. Entree
a. Experimenteren met entree aan Kerksteeg (april-september):
1. Vooral bij goed weer, als de schuifdeur zonder problemen (klimaatbeheersing) op en kan: parasol op, uitnodigend terras
2. Aanduiding entreeprijs en openingstijden aanbrengen.
3. Twee makkelijk plaatsbare banieren aanschaffen, met tekst Stadsmuseum open
b. Dienstdoenden: aandacht verdelen over beide entree’s, reageren op bel bij entree Bisschopstraat (april-september)
7. Donateurs
a. Lezingen speciaal voor donateurs in april en in oktober.
b. Werving donateurs via e-mailadressen van degenen die de afgelopen jaren lezingen hebben bijgewoond (april-mei).
(vs 21-4-2022)